【中英歌詞】Lasse Lindh - Hush|《孤單又燦爛的神-鬼怪》OST Part 3

by - 2024/08/07 下午2:30




tvN 韓劇《孤單又燦爛的神-鬼怪》第3首OST,由瑞典音樂家 Lasse Lindh 主唱的《Hush》,是一首全英文歌。

 



Lasse Lindh - Hush





歌名:Hush
歌手:Lasse Lindh
作曲:남혜승,Roark
作詞:조혜음,Roark
編曲:Roark,남혜승
專輯:《孤單又燦爛的神-鬼怪》OST Part 3








Through the endless daydream

穿過無盡的白日夢

I saw you on the way back

我在回來的路上看到你

There I walked with you in my arms

我曾挽著你走過的路


Through the blurry darkness 

穿過矇矓的黑暗

Who's veiling on the twilight

誰在暮光中遮掩

We've been far away from my fears

我們一起遠離我的恐懼


Somewhere else I'll see you

在某處我會再次看到你  

Our days be like a blossom

我們的日子如花盛放 

Blooming all around you, so bright

在你的周圍盛放 如此明亮


By and by, I'll miss you 

漸漸地 我會想念你

and your laugh like a sunshine

還有你那陽光般的笑容

Fading into shadow of tears

令淚水的陰影漸漸褪色


All around me is your light

你的光芒包圍了我

With you, everything so shines

跟你在一起時 一切都如此閃耀

How come we'll leave all behind?  

我們怎能把一切拋諸腦後?

Cause your love is falling on my heart 

因為你的愛 落在我心房

And I'm falling for you

我愛上了你

Falling with broken wings again

再次落下 帶著破碎的翅膀


Hush now, my angel, 

安靜吧 我的天使

I will always be with you 

我永遠與你同在

In your pretty smile, 

你美麗的笑容中

in a glow of tears

有閃爍的淚光

Out across the frosty night

穿越冰冷的夜晚

I'll be there with you

我永遠與你同在


Maybe someday you'll wake up alone without me 

也許某天 你會獨自醒來

But don't cry again, I'll be waiting here

但請別哭泣 我會在這裏等你

Where the moon is on the rise

在月亮高升之處

As the olden days

一如往常


I could just go with you...

我想與你同行...

between our time 

穿越我們的時光

Where they can't find us... 

在無人知曉的地方

somehow

某處

You could just come away ... with me, out there

你可以一起走... 跟隨我 去某處

Where we could dream away... 

在我們可以做夢的地方...

All day

做一整天的夢


Hush now, my angel, 

安靜吧 我的天使

I will always be with you 

我永遠與你同在

In your pretty smile, 

你美麗的笑容中

in a glow of tears

有閃爍的淚光

Out across the frosty night

穿越冰冷的夜晚

I'll be there with you

我永遠與你同在


Maybe you'll always breath in me, ever in my heart 

也許你永遠會與我同步呼吸 即使在我心中

All the little pieces of you, 

你所有細碎的一點一滴

look how they shine above 

看看他們如何在天上閃耀

Come away with me tonight 

今晚跟我一起走吧

We'll be dreaming away there

我們可以一起在那裏做夢


Maybe you'll always breath in me, ever in my heart 

也許你永遠會與我同步呼吸 即使在我心中

All the little pieces of you, 

你所有細碎的一點一滴

look how they shine above 

看看他們如何在天上閃耀

Come away with me tonight 

今晚跟我一起走吧

We'll be dreaming away there

我們可以一起在那裏做夢

Always...

永遠地...




翻譯:熊貓編輯
(只供翻譯學習用途,轉載請注明出處及附上原文網址,謝謝。)




☆---♥---☆---♥---☆---♥  




《孤單又燦爛的神-鬼怪》OST 中字(按連結進入)

【韓劇】《孤單又燦爛的神—鬼怪》OST 歌曲總整理|中文歌詞翻譯












更多文章...

0 意見

搜尋此網誌



熱門文章