【中韓歌詞】伯賢@EXO (백현/BAEKHYUN) - Pineapple Slice|第4張迷你專輯《Hello, World》主打歌#02

by - 2024/09/13 下午3:53



EXO成員伯賢在2024年9月06日推出的第4張迷你專輯《Hello, World》主打歌:《Pineapple Slice》。感覺是把自己比喻成菠蘿塊(鳳梨片)?XD







伯賢@EXO (백현/BAEKHYUN) - Pineapple Slice






歌名:Pineapple Slice
歌手:伯賢
作曲:Liam J Dowell,Shakka Philip,Forever Noh,TMM,Dom Rivinius
作詞:박태원,Shakka Philip
編曲:Liam J Dowell,Dom Rivinius
專輯:《Hello, World》









Tell me the taste ain’t good to ya

告訴我 味道不好吧

You know the taste is real

我知道這嚐起來很真實

Girl you can search the world for better love

女生 你可以尋遍世界 找最佳的愛情

Tell me the taste ain’t good to ya

告訴我 味道不好吧

You know the taste is real

我知道這嚐起來很真實

There‘s never a better love

那裏再沒有更佳的愛情了

 

자연스레 건네

自然地走過

Oh what’s your name?

噢 你叫甚麼名字?

흔들린 듯해 너의 시선이

像是在動搖的 你的眼神

Don’t look at me like I’m basic

別看著我 像我是個初哥

향기롭고 특별해

香氣撲鼻 十分特別

I ain’t just any little boy in a fairytale

我不只是童話故事中的小男孩

선명한 색을 봐 It’s like 4k

看看鮮明的色彩吧 像 4k

이대로 네게 보내는 초대

就這樣送給你邀請

황홀하게 또 설레게

又恍惚又心動

I’m drivin’ you insane

我快把你逼瘋

온몸에 퍼져 가

蔓延全身

나의 모든 걸 준 다음에

把我的一切交給你後

넌 벗어날 수 없게 돼 Babe

你便無法逃離了 親愛的

 

나 하날 선택해

選擇我一人吧

나 말곤 시시해

除了我 都很無聊啊

달콤함에 빠져 넌 Go crazy

陷入甜蜜的你 要瘋狂了


You stay

你留下來

Callin’ me extra sweet

叫我特別甜蜜

Callin’ me extra sweet

叫我特別甜蜜

딱 한 입

只 一 口

Pineapple slice of me

我的菠蘿塊(鳳梨片)

This pineapple slice of me

我這塊菠蘿

Dive 

走進

Deeper in these sweet

這些甜蜜的深處

Deeper in these sweet

這些甜蜜的深處

딱 한 입

只 一 口

Pineapple slice of me

我的菠蘿塊

Take a bite of all of me all of me

咬一口 我的全部 我的全部

 

아무 비밀 없이 솔직히

沒有任何祕密 說實話

Come and fall in love with me

來和我墜入愛河吧

숨길 수 없는 표정 이미

無法隱藏的表情 已經

So go straight and try me babe

直走吧 嚐試我吧 寶貝

닿은 순간 알아챘던

觸碰的瞬間 感覺到的

직관적인 느낌

直接的感覺

내 방식대로 매번

按照我的方式 每次也

여운을 남길게

留下餘韻

 

날 믿기 전 모든

相信我之前 一切

기억은 희미해

記憶也模糊

달콤함에 취해 넌 Go crazy

沈醉在甜蜜的你 要瘋狂了

 

You stay

你留下來

Callin’ me extra sweet

叫我特別甜蜜

Callin’ me extra sweet

叫我特別甜蜜

딱 한 입

只 一 口

Pineapple slice of me

我的菠蘿塊(鳳梨片)

This pineapple slice of me

我這塊菠蘿

Dive 

走進

Deeper in these sweet

這些甜蜜的深處

Deeper in these sweet

這些甜蜜的深處

딱 한 입

只 一 口

Pineapple slice of me

我的菠蘿塊

Take a bite of all of me all of me

咬一口 我的全部 我的全部


다시 또 눈이 마주쳤을 때

再次對望時

나 말곤 모두 잊어 

除了我 忘記一切吧

나 말곤 다 지워

除了我 抹去一切吧

네 맘속 단 하나 남은 건

你心中最後的一個

It’ll never taste the same

味道永不一樣

It’s just a different thing babe

是不同的事情啊 寶貝


You stay

你留下來

Callin’ me extra sweet

叫我特別甜蜜

Callin’ me extra sweet

叫我特別甜蜜

딱 한 입

只 一 口

Pineapple slice of me

我的菠蘿塊(鳳梨片)

This pineapple slice of me

我這塊菠蘿

Dive 

走進

Deeper in these sweet

這些甜蜜的深處

Deeper in these sweet

這些甜蜜的深處

딱 한 입

只 一 口

Pineapple slice of me

我的菠蘿塊

Take a bite of all of me all of me

咬一口 我的全部 我的全部


Tell me the taste ain’t good to ya

告訴我 味道不好吧

You know the taste is real

我知道這嚐起來很真實

Girl you can search the world for better love

女生 你可以尋遍世界 找最佳的愛情

Tell me the taste ain’t good to ya

告訴我 味道不好吧

You know the taste is real

我知道這嚐起來很真實

There‘s never a better love

那裏再沒有更佳的愛情了






翻譯:熊貓編輯
(只供翻譯學習用途,轉載請注明出處及附上原文網址,謝謝。)


☆---♥---☆---♥---☆---♥  


伯賢 迷你專輯《Hello, World》全碟中字


  1. Good Morning
  2. Pineapple Slice*
  3. Rendez-Vous
  4. Cold Heart
  5. Woo
  6. Truth Be Told




















更多文章...

0 意見

搜尋此網誌



熱門文章