【中英歌詞】aespa (에스파) - Life's Too Short (English Ver.)|首張英語單曲《Life's Too Short》|概念照片15張

by - 2022/07/08 上午7:00

 


aespa的新歌《Life's Too Short (English Ver.)》,同時收錄在第2張迷你專輯《Girls - The 2nd Mini Album》。韓文版的歌詞在這裏(按我),英文版的感覺很流暢,節奏滿好聽的,也很喜歡這首歌的意思~這裏的英文歌詞是直譯的,跟MV中的翻譯會有點不一樣,有錯請見諒~





aespa (에스파) - Life's Too Short (English Ver.)




歌名:Life's Too Short
歌手:aespa (에스파)
作曲:Uzoechi Emenike,Becky Hill,Sam Klempner
作詞:장정원 (Jam Factory)
編曲:Sam Klempner
專輯:《Girls - The 2nd Mini Album》








All of this discussion

一切的討論

Talking about nothing

都是虛無的說話

You would ever say to my face

你永遠不會當面對我說吧

You think your words are Gospel

你以為自己的話是福音嗎

But they’re only trouble

其實全都是麻煩話

I ain’t got the time to waste

我再沒有時間可以浪費了


You need to get a life

你要取回自己的人生

Cause life’s too short

因為人生苦短

You must be bored out your mind

你一定很無聊吧

You should really take that nonsense

你應該帶同這些廢話

somewhere else

到別的地方

Cause you’ve got to realize

因為你必需要明白


I’m doing me regardless

無論如何我都會做自己

And I don’t care

我不在乎

what you say about it

你說甚麼話

And it don’t matter

沒關係的

if you like it or not

不論你喜歡還是討厭

I’m having all this fun so

我很愉快地享受一切

Why would I ever stop

為甚麼我要停下來


Doing me regardless

不顧一切地做自己

No I don’t care

不 我不在乎

what you say about it

你說甚麼

And Imma do it any way

我無論如何也會去做

that I want

我想要做的事

I’m having all this fun so

我很愉快地享受一切

Why would I ever stop

為甚麼我要停下來


Some people are so mean

有些人真的很刻薄

All behind a phone screen

躲在手機屏幕背後

When we’re tryna live our lives

當我們嘗試過自己的生活

Why you gotta be so vicious

為甚麼你要這般的狠毒

Be about your business

做你自己要做的事吧

‘stead of getting up in mine

而不是留意我


You need to get a life

你要取回自己的人生

Cause life’s too short

因為人生苦短

You must be bored out your mind

你一定很無聊吧

You should really take that nonsense

你應該帶同這些廢話

somewhere else

到別的地方

Cause you’ve got to realize

因為你必需要明白


I’m doing me regardless

無論如何我都會做自己

And I don’t care

我不在乎

what you say about it

你說甚麼話

And it don’t matter

沒關係的

if you like it or not

不論你喜歡還是討厭

I’m having all this fun so

我很愉快地享受一切

Why would I ever stop

為甚麼我要停下來


Doing me regardless

不顧一切地做自己

No I don’t care

不 我不在乎

what you say about it

你說甚麼

And Imma do it any way

我無論如何也會去做

that I want

我想要做的事

I’m having all this fun so

我很愉快地享受一切

Why would I ever stop

為甚麼我要停下來


Doing me regardless

不顧一切地做自己

Doing me regardless

不顧一切地做自己

Why would I ever stop

為甚麼我要停下來


Oh well,

噢 好吧

it won’t turn your glitter into gold

你這樣做不會把自己變成金子

So why

那為甚麼

Are you wasting your time?

你要這樣浪費自己的時間?

You should find some

你應該要尋找

better seeds to sow

更好的種子去栽種

They might grow one day but

或者那些都會在某一天成長

Either way

或許以某一種方式


I’m doing me regardless

無論如何我都會做自己

And I don’t care

我不在乎

what you say about it

你說甚麼話

And it don’t matter

沒關係的

if you like it or not

不論你喜歡還是討厭

I’m having all this fun so

我很愉快地享受一切

Why would I ever stop

為甚麼我要停下來


Doing me regardless

不顧一切地做自己

No I don’t care

不 我不在乎

what you say about it

你說甚麼

And Imma do it any way

我無論如何也會去做

that I want

我想要做的事

I’m having all this fun so

我很愉快地享受一切

Why would I ever stop

為甚麼我要停下來


Doing me regardless

不顧一切地做自己

(Life’s Too Short)

(人生苦短)

Doing me regardless

不顧一切地做自己

(Life’s Too Short)

(人生苦短)

Why would I ever stop

為甚麼我要停下來


Doing me regardless

不顧一切地做自己

Doing me regardless

不顧一切地做自己





翻譯:熊貓編輯

(只供翻譯學習用途,轉載請注明出處及附上原文網址,謝謝。)




☆---♥---☆---♥---☆---♥  



aespa 單曲專輯《Life's Too Short》概念相片 Concept Photo(按圖放大)

























撰文及資料整理:熊貓編輯





更多文章...

0 意見

搜尋此網誌



熱門文章