【中英/韓歌詞】V(BTS防彈少年團) - Christmas Tree|《那年,我們的夏天》OST Part 5

by - 2022/07/28 上午12:30

 

《那年,我們的夏天》中滿常出現的一首英文歌《Christmas Tree》,原來是BTS成員V主唱的,看到的時候有點意外呢。歌的概念很有趣呢:「仲夏夜的月亮,星星們的耳語,他們唱歌就像專屬我們的聖誕樹。」





V - Christmas Tree





歌名:Christmas Tree
歌手:V
作曲:남혜승,김경희
作詞:남혜승,김경희
編曲:남혜승,김경희
專輯:《那年,我們的夏天》OST Part 5







In this moment

在這𣊬間

I see you

我看見你了

It always comes around

你總會來到我身邊

As I believed

如同我一直相信般


When the rain stops

當雨停下來時

You shine on me

你照耀着我

Your light’s the only thing 

你的光芒是

that keeps the cold out

唯一能驅走寒冷的東西


Moon in the summer night

仲夏夜的月亮

Whispering of the stars

星星們的耳語

They’re singing like 

他們唱歌就像

Christmas trees for us

專屬我們的聖誕樹


So I’ll tell you

因此我告訴你

A Million tiny things that

你從不知道的

You have never known

一百萬件小事

It all gets tangled up inside

全部都混進裏面了


And I’ll tell you

我告訴你

A Million little reasons

一百萬個原因

I’m falling for your eyes

我迷上你的眼睛

I just want to be where you are

我只想待在有你的地方


It’s such a strange thing to do

這是一件奇怪的事

Sometimes I don’t understand you

有時我會不明白你

But It always brings me back

但它總會帶我回到

To where you are

有你在的地方


혹시 아니

或許會不會

너에겐 나만 아는 모습이 있어

你有着只有我才知道的樣子

한여름밤 오는 첫눈같이

像仲夏夜下的初雪般

믿기지 않는 기적 같은 놀라운 순간, 넌

無法相信的奇跡一樣 令人驚訝的𣊬間 你


언젠가 또

何時又再

불어온 바람에

吹來的風中

마음이 날아다녀도

即使心在飛舞

기다릴게

我也會等你的


So I’ll tell you

因此我告訴你

A Million tiny things that

你從不知道的

You have never known

一百萬件小事

It all gets tangled up inside

全部都混進裏面了


And I’ll tell you

我告訴你

A Million little reasons

一百萬個原因

I’m falling for your eyes

我迷上你的眼睛

I just want to be where you are

我只想待在有你的地方


Tell you

告訴你

A Million tiny things that

你從不知道的

You have never known

一百萬件小事

It all gets tangled up inside

全部都混進裏面了


Tell you

告訴你

A Million little reasons

一百萬個原因

I’m falling for your eyes

我迷上你的眼睛

I just want to be where you are

我只想待在有你的地方





翻譯:熊貓編輯
(只供翻譯學習用途,轉載請注明出處及附上原文網址,謝謝。)




更多文章...

0 意見

搜尋此網誌



熱門文章