【中英歌詞】Crowd Lu 盧廣仲 & The Black Skirts(검정치마/黑裙子) - DREAM LIKE ME

by - 2023/08/25 下午5:50

 



韓國一人獨立樂隊黑裙子(검정치마)與台灣歌手盧廣仲合作的歌:《Dream Like Me》。好像詩的一首歌~想不到這兩個組合會合作,真的滿驚喜的。最近聽盧廣仲的歌才發現這首歌,太遲發現了啦QQ!




The Black Skirts(검정치마/黑裙子) - EVERYTHING






歌名:DREAM LIKE ME
歌手:盧廣仲 &The Black Skirts(검정치마)
作曲/作詞/編曲:趙休日(조휴일)
專輯:《DREAM LIKE ME》













Seasons have changed

季節交替

Since you ran away from home

從你離開家起  

I’ve looked everywhere

我一直張望四周  

It's time to let it go

是時候放手了  

There's a ghost in my kitchen

有一隻鬼魂在我的廚房  

A graveyard in my bed

我床上的墓

Endless nights and fever dreams

無盡的夜和發熱的夢  

My soft edges are gone

我柔和的稜角消失了


But I don't have to ask you

我不必問你

Cuz I already know

因為我早已知道  

You don't love him like you loved me

我沒像你那般愛他

No matter what you tell him

不論你對他說甚麼  

You left your heart behind girl

你已把心意拋在後了 女孩

Come back and pick it up

回來 撿起它吧

We are never gonna be done, no no

我們永遠不會結束 永不 永不


Does he dream like me?

他的夢像我嗎?  

In a world full of broken dreams

在這個充滿破碎夢想的世界  

Does he make you feel like I did babe?

他有令你感覺好得像我一樣嗎寶貝?  

In a room full of nobodies

在一間充滿無名氏的房間  


Does he dream like me?

他的夢像我嗎?  

In a world full of broken dreams

在這個充滿破碎夢想的世界  

Does he make you feel like I did babe?

他有令你感覺好得像我一樣嗎寶貝?  

In a room full of nobodies

在一間充滿無名氏的房間  


Who would paint the sky green for you?

誰會為了你而把天空油成綠色?  

Who would wait out in the rain for you?

誰會為了你 而等待雨停?


Who would paint the sky green for you?

誰會為了你而把天空油成綠色?  

Who would wait out in the rain for you?

誰會為了你 而等待雨停?





翻譯:熊貓編輯
(只供翻譯學習用途,轉載請注明出處及附上原文網址,謝謝。)





☆---♥---☆---♥---☆---♥






更多文章...

0 意見

搜尋此網誌



熱門文章