【中英歌詞】Suzy 秀智 (수지) - Cape|2022年全新單曲專輯《Cape》主打歌

by - 2022/10/07 上午12:22



 

秀智 Suzy 繼上次唱OST後,終於回歸歌手本業啦~在2022年推出全新英文單曲專輯《Cape》,講述對愛人的支持,無論他/她遇到怎樣的困難和挫折,我也會一直在你身邊,守護和愛著你。這首歌由秀智參與作曲作詞,十分意外呢!





Suzy 秀智 (수지) - Cape




歌名:Cape
歌手:Suzy 秀智 (수지)
作曲:Suzy 秀智 (수지), 강현민
作詞:Suzy 秀智 (수지)
編曲:Suzy 秀智 (수지), 강현민
專輯:《Cape》





When the rain is pouring,

每當大雨灑下

then your face crosses my mind.

你的樣子閃過腦海


Remember that night?

還記得那天晚上嗎?


At times, I could hurt you.

有時 我可能會傷害你

I’m in the vase, like a rose with thorns.

我在花瓶中 像一朵帶刺的玫瑰


When you’re blue,

當你憂鬱時

your shadow is with you.

你的影子跟隨著你

And l’ll say,

我便會對你說

“I’ll be by your side”

「我會守候在你身邊」


I’ll be there.

我一直都會在

I’ll hug you when you need,

當你需要 我會擁抱你

when you’re depressed,

當你感到壓抑

when you’re holding on to me.

當你抱緊我的時候


I may not be enough to be all you need still.

或者我還很不足 達成你所需要的

Through the wind and rain

透過風和雨

I’m where I want to be. By your side

我會到達我想去到的地方 在你身邊


When you are at your low,

當你處於低潮時 

I’ll keep my pace with you.

我會跟隨你的步伐


Even if I’m hurt,

即使我受傷

Even if I’m lost,

即使我迷路

Even when I burst out crying,

即使我大哭

I’ll love you.

我仍愛你


Let my lips caress your crown.

讓我嘴唇親吻你的皇冠

Let my arms be your cape.

讓我雙臂成為你的斗篷

Nothing can harm you here.

這裏沒有任何東西可以傷害你


There’s nothing left to hide.

沒有東西能夠隱藏

The timeless nights drinking

在永恆的晚上喝酒

as lots of bottles of secrets emptied and spilled.

秘密隨著瓶子清空和散落


When you’re blue,

當你憂鬱時

your shadow is with you.

你的影子跟隨著你

And l’ll say,

我便會對你說

“I’ll be by your side”

「我會守候在你身邊」


I’ll be there.

我一直都會在

I’ll hug you when you need,

當你需要 我會擁抱你

when you’re depressed,

當你感到壓抑

when you’re holding on to me.

當你抱緊我的時候


I may not be enough to be all you need still.

或者我還很不足 達成你所需要的

Through the wind and rain

透過風和雨

I’m where I want to be. By your side

我會到達我想去到的地方 在你身邊


When you are at your low,

當你處於低潮時 

I’ll keep my pace with you.

我會跟隨你的步伐


Even if I’m hurt,

即使我受傷

Even if I’m lost,

即使我迷路

Even when I burst out crying,

即使我大哭

I’ll love you.

我仍愛你


I may not be enough to be all you need still.

或者我還很不足 達成你所需要的

Through the wind and rain

透過風和雨

I’m where I want to be. By your side

我會到達我想去到的地方 在你身邊


When you are at your low,

當你處於低潮時 

I’ll keep my pace with you.

我會跟隨你的步伐


Even if I’m hurt,

即使我受傷

Even if I’m lost,

即使我迷路

Even when I burst out crying,

即使我大哭

I’ll love you.

我仍愛你



翻譯:熊貓編輯
(只供翻譯學習用途,轉載請注明出處及附上原文網址,謝謝。)








更多文章...

0 意見

搜尋此網誌



熱門文章